Tussen school en σχολή

De kogel is door de kerk: de paasvakantie start nu een week vroeger. Maar wij maken van de nood een deugd voor onze leerlingen!

Classica Vlaanderen, leerkrachten Grieks en de universiteiten van Gent en Leuven hebben de handen in elkaar geslagen en voor volgende week een speciaal programma voor jullie gemaakt: Tussen school en σχολή.

Elke dag van de week wordt er een bijzondere les aangeboden (zeker gepast voor de derde graad maar iedereen is welkom). Het thema varieert: van Medusa* tot Lineair B, van Menander tot Eerste Hulp van Antieke Filosofen. En uiteraard gaat het niet om leerstof!

Alle leerlingen Grieks kunnen via YouTube aansluiten, en via de chat ook actief deelnemen.

Dat mogen leraren natuurlijk ook. Verspreid deze informatie gerust verder langs digitale weg. Laten we aan Vlaanderen tonen dat Grieks leeft!

Het programma vind je op de site http://waaromgrieks.be/.

Kortom: het slagwoord voor volgende week wordt niet helaas, maar Hellas!

* De Medusa-workshop is een uitgebreidere versie van de workshop die op het onderzoeksfestival werd gegeven.